сряда, 12 април 2017 г.

Review:Bourjois Healthy Mix Foundation #52 Vanilla (BG)






Здравейте

Откриването на най-подходящия фон дьо тен често е трудна задача, а за мен е направо с повишена трудност. Изборът на никой друг козметичен продукт не ми отнема толкова време и усилия – предварително разучаване и четене на ревюта, тестване на място в магазина и задължително пробване преди покупка (за съжаление кожата ми е супер чувствителна и нерядко се изривам от фон дьо тени, затова и тествам набелязания фон дьо тен върху шията поне 1-2 пъти с няколкочасово носене). Не е за подценяване и фактът, че имам много изразен жълт подтон на кожата (направо съм си жълтокожа), а внасяните в България фон дьо тени масово са за супер светли кожи с розов подтон, от време на време се открива за неутрален тип, но за жълта – супер рядко, на границата на невъзможното (обмислям да проуча предлаганите на азиатския пазар фон дьо тени, но за това – друг път ще си говорим :)).

След като Catrice Cosmetics неочаквано спряха да предлагат любимият ми фон дьо тен Nude Illusion (това няма да ви го простя, Catrice!!!) ми се наложи да си потърся нов. Nude Illusion ми беше абсолютен любимец, (е, цветовата гама беше доста ограничена, но моят цвят, макар и неутрален, а не жълтеещ, ми стоеше добре) и късно разбрах, че е спрян, иначе щях да се запася с поне 5 бройки. Не следя новостите околко Catrice, но предполагах, че Nude Illusion ще се появи в нова опаковка, но се оказа, че освен новата опаковка и формулата е сменена, все пак тествах новият – не ми хареса, по-плътен и неприятно мазен ми се стори.


Напоследък доста се говори за Bourjois Healthy Mix (подчертавам, че става въпрос за изцяло новия Healthy Mix, а не стария Healthy Mix Serum) – новият любимият фон дьо тен на блогърките в Европа и Америка и след толкова възторжени отзиви, реших да го потърся за проба. От няколкократно тестване фон дьо тенът ми допадна, най-вече ме спечели фактът, че цветовата гама е доста жълтееща (УРА!). Взех цветът №52 Vanilla, който ми пасва идеално сега, докато още нямам тен.

Редно е да поясня, че кожата ми е много, отчайващо мазна, но от близо 2 години съм зарязала матиращите фон дьо тени, защото почти всички стоят видимо върху лицето. Вместо тях, нося леко покривни фон дьо тени с въздушна консистенция, естествен или полуматов финиш, като най-предпочитан от мен е финишът „luminous matte“, а за да избегна излишното омазняване матирам с прозрачна прахообразна пудра, която стои много по-естествено от пресованата и по този начин постигам натурален, „здрав“ вид на кожата, без лицето да изглежда матирано като пергамент и да си личи отдалеч, че имам фон дьо тен във всяка възможна пора. Healthy Mix се препоръчва поначало за суха и нормална кожа, каквато моята определено не е, но при матиращите фон дьо тени не намирам това, което търся, затова се насочвам към предназначените за друг таргет.





Цветовата гама на Bourjois Healthy Mix обхваща 8 цвята, с преобладаващо жълт пигмент. Моят цвят №52 е подходящ за среднотъмна кожа с жълт подтон, следващият №53 също ми пасна добре и за есента би ми съответствал на избледняващия тен, а №54 ще ми дойде точен за лятото. Фон дьо тенът се помещава в прозрачен стъклен флакон с помпичка, съдържа стандартните 30мл продукт и има аромат на праскови, който не се усеща след нанасяне (много приятен според мен, но ако не харесвате ароматизирани продукти, пропуснете). Консистенцията е лека и течна, което позволява невероятно гладко нанасяне върху кожата. Аз предпочитам да го нанасям с четка за фон дьо тен, но майка ми го нанася с пръсти и също стои много добре. След нанасяне му трябват няколко минути да засъхне (около 4-5), непосредствено след нанасяне стои много сочно и задължително изчаквам да „дръпне“, преди да нанеса пудра и руж. С изненада установих, че една помпичка не ми стига за цялото лице, а точно за половината – нещо, което ми се случва за пръв път, обикновена една „доза“ ми е достатъчна.





Покритието е слабо към средно, изравнява тена на кожата и покрива леки несъвършенства, но не скрива пъпки, петна и тъмни кръгове. Не се врязва в порите и фините линии. Финишът е много естествен, на здрава и сияйна кожа – има лек блясък, който обаче стои супер естествено, до степен вече няколко пъти да ме питат имам ли изобщо фон дьо тен :DD. Не е матов, не е полуматов, не е и luminous matte“, всъщност матиране изобщо няма, но аз го постигам с поставяне на прозрачна пудра, с която и запечатвам грима. Това, което най-много ми харесва, е че дори след нанасяне на пудрата фон дьо тенът стои естествено – лекият, здравословен блясък е запазен, но на допир кожата е идеално матирана.  





Healthy Mix не усещам върху кожата си – толкова е лек, че сякаш нанасям крем за лице. Bourjois обещават 16-часова трайност, която аз не мога да потвърдя – 10 до 12 часа изглежда добре, но напомням, че имам мазна кожа, при суха и нормална е възможно трайността да е по-голяма, съдържа комплекс от витамини, не раздразни чувствителната ми кожа (Йее!). Healthy Mix обещава запълване на бръчките, което го прави подходящ за зряла кожа (аз нямам никакви бръчки, но потвърждавам, че върху зряла кожа стои изключително добре) и 24-часова хидратация, с която също съм съгласна – след разгримиране кожата ми не е изсушена, а изглежда сякаш съм била с хидратиращ крем досега.









Healthy Mix много напомня любимият ми Nude Illusion, но има някои съществени недостатъци, които ме спират да го нарека новият ми любим фон дьо тен, а именно:
Най-същественият минус на продукта за мен е липсата на слънцезащите фактор – носенето на фактор пропускам единствено през зимата, през останалите сезони употребата му е задължителна. В случая грешката е моя, не знам защо бях останала с впечатление, че фон дьо тенът има фактор (вероятно се обърках с новия City Radiance), но наистина държа на наличието на слънчева защита и през настъпващото лято, включително и сега, слагам слънцезащитен крем под фон дьо тена, за да предпазя лицето си от вредните лъчи, но определено предпочитам гримът ми да е с фактор, за да спестя нанасянето на 1 допълнителен слой.
Вторият недостатък, който открих е трудното почистване – не от лицето, а от четките, с които го нанасям. Направо се втрещих когато след няколкодневна употреба на фон дьо тена започнах да мия четките си – наложи се да сапунисвам и изплаквам 4-5 пъти и пак не бяха почистени добре, а си личаха оранжавеещите следи по главите им. В интерес на истината точно тогава любимият ми сапун за почистване на петна и четки беше свършил и действах с обикновен сапун, но при следващото миене директно започнах с Weisse Kernseife (повече за това как мия четките си и с какво можете да прочетете тук: http://preslavasbeautydiary.blogspot.bg/2015/11/how-toclean-makeup-brushes-properly-bg.html), който си е тежката артилерия в битката ми с всякакви петна и винаги мия четките си с него, досега никой фон дьо тен (дори под формата на мус!), сенки, червило и каквото друго се сетите, дори некозметично (да не изброявам какви чудеса съм чистила с този сапун, че не е за разправяне :D) не е предствлявал проблем, но Healthy Mix го затрудни. С предишните ползвани от мен фон дьо тени максимум на 2-то сапунисване четките са снежно бели, а с този фон дьо тен ми трябват поне 3 сапунисвания и енергично почистване, а за да бъдат бели – поне 4, дори 5. Не знам на какво се дължи това оцветяване, но не ми харесва – в крайна сметка почиствам грим за лице, а не машинно масло от четките си?! Не съм забелязала да е труден за сваляне от лицето ми, но аз винаги почиствам изключително старателно грима си – първо с гел за лице, после с мицеларна вода и накрая с тоник. Още при минаване с мицеларна вода тампонът е чист, но все пак това оцветяване по четките ме учудва. Начинът да почистя четките си изцяло е прибавяйки няколко капки зехтин към сапуна - стават снежнобели.
Проучих състава на фон дьо тена, няма нищо притеснително (все пак продуктите на Bourjois отговарят на европейските стандарти за качество, да не забравяме и че са собственици на Шанел!), явно самият оцветяващ агент е по-силен и оттам по-труден за почистване от синтетичен косъм.





Обобщено казано: много харесвам усещането върху кожата, консистенцията, начинът, по който изглежда нанесен, хидратиращите му свойства, леката покривност, цветовата селекция (най-сетне достатъчно жълти цветове и на българския пазар!), трайността също ме устройва (държа на поне 10-часова трайност).

Недостатъците за мен са липсата на фактор, което го прави неподходящ за самостоятелно носене през настощите топли месеци и по-трудното почистване от четките. Неикономичността би могла да е недостатък за някои от вас – мен не ме притеснява, но има хора, които предпочитат икономични продукти.

Определено ще ползвам Healthy Mix през есента и зимата, а и сега през пролетта, докато е хладно и облачно. За предстоящото лято ще потърся фон дьо тен със слънцезащитен фактор или ако не открия добър такъв, ще си нося този с подходящ слънцезащитен крем. Заинтригувана съм от фон дьо тените на Bourjois (като цяло харесвам марката, особено дегримьорът им за носещите лещи е най-доброто на пазара – препоръчвам!) и мисля да тествам и останалите им предложения – City Radiance съм набелязала за лятото, заради високия фактор, а може би и Air Matte. Ако си търсите лек фон дьо тен с бляскав завършек, кожата ви е суха или нормална (или пък мазна, но задължително имайте добра пудра), с жълт подтон, то Healthy Mix вероятно ще ви хареса. Много го харесвам и за студените и мрачни месеци + част от пролетта е чудесен избор :)

Вие пробвахте ли Healthy Mix и какво е вашето мнение?


Харесайте facebook страничката ми: https://www.facebook.com/preslavasbeautydiary или ме последвайте в Instagram за още повече снимки: https://instagram.com/preslavasbeautydiary

Приятна вечер ви желая ♥

2 коментара:

  1. И аз не мога да простя на Катрис,че спряха Nude ilusion.
    Най-светлият цвят си беше моят цвят и бях влюбена в него.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Абсолютно съгласна съм! Nude Illusion беше чудесен фон дьо тен. Може да хвърлиш един поглед на последното ми ревю на фон дьон тен - Bourjois 1 2 3 Perfect, бих казала, че е доста сходен с Nude Illusion, с разликата, че 1 2 3 Perfect е с по-матов финиш, но със същата лека, въздушна текстура и средно покритие, както и добра трайност. Много ми е любим и вече използвам 3-та поред опаковка.
      Друг фон дьо тен от тази категория, от който съм доволна, освен Healthy Mix, е Healthy Skin Harmony на Max Factor - отново лека и въздушна консистенция, но здравословен "сочен" завършек и прилична трайност, много ми е любим за лятото.

      Поздрави,

      Преслава

      Изтриване